12.20.2010

what we did during the week...2010 -Kobayan-

今年よく聴いてた曲
今年発売のって意味じゃなく、今年聴いてたものです。

Favourite Songs 2010
These are songs I was listeng so often this year. I don't mean they are out this year.


Leave Everywhere - Toro y Moi
今年はバンド活動の機会が増えていろんなとこでいろんな音楽に触れる機会がある中、
下半期は特に能動的に情報を集めるのはさぼりがちでした。
夏ぐらいには季節がら浮遊感のある曲をよく聴いてました。
夏が終わったのが信じられないので、今でも聴いてます。
頼りなくも芯があるというか。その中にゆるーい余裕を感じるチープさ、
ブレブレで鳴るギター、わくわくさせるバスドラも素敵です。

As HOTEL MEXICO started, I met genres of music I havn't met ever. I'm enjoying that.
In the summer, I was with songs have some fluffy feeling, thought it's seasonal. I'm keep being with them coz I don't believe my summer has gone. This has some firmness in that fluffy feeling, and I love findig that a littie bit confidence in there is the sence of cheapness. Blur guitar and kick drum also excites me.






続いて
Aminals - Baths
これは今年の寒いときぐらいかな?それぐらいに聴いた記憶があるんですが、
お金ケチってたくせにこれはレコード買いました。
ブレイクビーツっぽいドラムには反応しがちなんですが、子どもの声と柔らかい音がすごく心地いいです。
エレクトロな感じから離れつつあったときだったのでまた新鮮でよかった。
pitchforkで映像見たらデブのおっさんがひとりでがんばってましたが、きゅんきゅんしました。

I knew this song early this year. I was poor then but took only a moment to decide buying this record. Breakbeats drums can easily attract me. Im comfortable with kids voice n soft sound on it. I liked this song's video on Pitchfork, which Totoro-ish man playing songs alone. He is sweet.






あとはLeonisのSandy CandyPink Playground "Ten"なんですが、
ちょっと前にmyspaceでみつけて、音源を探した時期がありましたがみつからなかったので諦めました。
どっちも音源で欲しい。

Leonis "Sandy Candy" and Pink Playground "Ten" are my favourites too.
I knew them on their myspace and searched records but couldn't find them.
I WANT BOTH OF THEM.




今年読んだもの
僕は字の多い本とかあまり読まないんですが、マチャから借りた四畳半神話体系がよかった。
アニメと同時進行で見たから余計にかもしれません。ボロボロにして返してごめん。
明石さんを好きにならない男はいるんでしょうか。
あと漫画では、ライトウイングが11人のサッカーを見つける前に打ち切られるのかとか、
及川のスタミナそんなにすごいならフルマラソンやれよ、とか思ってました。
仕事が楽になってからちょっとだけゴルゴ13のおもしろさがわかってきたような気がします。
何だったらゴルゴもニート仲間に思えます。
バンド内で話題のキングダム、バキ、一歩、デリバリーシンデレラも読めばよかったなぁ。

What I Read 2010
I don't read novels often, but loved Yojo-Han Shinwa Taikei which our drummer Macha lent me. It was better coz I read it and watched Anime in the same period of time. I wonder if there is any man doesn't love Akashi. And I'm getting how to enjoy GOLGO 13 after my work is eased.







今年のブーム
今年自分の中で流行ったことです。
長距離移動の際、車に乗る前にトイレに行かないことと、駐車時にサイドブレーキを引かないことです。 これは東京遠征のとき、何度となく海さんとの間に確執をもたらしたことですが、
最後あたりはクセになって治らなくなってしまいました。
あとは怪談を語ることと真っ白なマイマシン、虚空(自転車)に乗ること。
KCC(京都サイクリングクラブ)が次郎さんによって発足されたらしいので、来年あたりは遠出してみたいなぁ。

Other Favourites
Not to go toilet before long-distance transport, and not to put on the emergency brakes when I park cars. People say I must do them, but I can't break these habits. I like telling horror story and riding my bycicle KOKU too. Our guitarist Jiro organizes KCC -Kyoto Cycling Club-, I'm looking forward to go cycling with them.




最後に、個人的な来年やりたいことは、作った曲をどういう形でもいいのでアップすることと、
ショートムービーみたいなものを安い経費で撮りたいです。
バンドの活動のおかげで今までの中で一番出会いが多い一年で、全部がいい出会いでした。

I wish publicising my songs somehow and making any short film next year. I had most number of new friend in one year in my life, they are all good ones.

0 件のコメント:

コメントを投稿